Angola

They all Support the Dictatorship in Angola (Part II)

Three Brazilian TV channels (Globo, Record, and recently Band) broadcast their programming in Angola. Globo International has a production and distribution division that reaches over 170 countries (in Brazil, the network covers 98.6% of Brazilian territory, reaching 99.5% of the population). By Americo Gomes.   Launched in Portugal in October 2007, the...

Geisel, Lula, and Temer support the dictatorship in Angola

On November 11, 1975, Agostinho Neto proclaimed independence of Angola, in Luanda, after 13 years of independence war (1961-1974.) At that moment, a civil war began, which lasted until 2002. By Americo Gomez.   South African troops advanced from the south, allied to the National Union for the Total Independence of Angola...

Angola, a pillaged country

In their news report "In Angola, Odebrecht is in the mirror", the journalists of Agência Pública*, Eliza Capai and Natalia Viana (http://apublica.org/2016/02/em-angola-a-odebrecht-no-espelho/) talk about how “the Brazilian contractor  has become one of the pillars of José Eduardo dos Santos' authoritarian regime”. On October 15th, the Angolan journalist Rafael Marques...

Where is democracy in Angola?

The series of violations of freedom of speech and assembly, as well as recurrent acts of persecution against all those who rebel against the dictatorial nature of the regime of José Eduardo dos Santos, gave rise, in recent weeks, to a taking of stances from several sectors who...

News

Specials